Scoutdräkten består av en kollektion med olika plagg, t-shirt med lång och kort ärm, pikétröja och skjorta. Dessa beställs genom Scouternas webshop.
Handlar man för över 500:- så är det fraktfritt. Glöm ej att fylla i Påarps Scoutkår i bonusrutan. Då skänks en liten slant till vår kår.

Alla plaggen räknas som komplett scoutdräkt.
Till en scoutskjorta behövs följande:

• Scouthalsduk + Sölja (Kan beställas på Scouternas webshop eller via Påarp Scoutkår)
  • Flick resp. Pojkmärke (Kan beställas på Scouternas webshop eller via Påarp Scoutkår)
  • Påarp märke. (Kan endast beställas genom Påarp scoutkår)

För mått-tabell och detaljerad information så hänvisar vi till den information som scoutshopen erbjuder.

Begagnade scoutskjortor

Vill du beställa en scoutskjorta/tröja eller andra scoutvaror så gå in på scoutshopen och beställ. Tänk på att du kan fylla i vilken scoutkår bonusen skall gå till!

Beställning av scoutvaror genom Påarp Scoutkår

• Scouthalsduk och märken

Obligatoriska märke på en scoutskjortan är ett flick eller pojkmärke samt ett Påarps kårmärke. De flickmärken resp. pojkmärken vi säljer här inkluderar Sverige och EU märkena också.
  • Beställare

• Dit bekräftelsen och fakturan och kommer skickas.
  • Ange eventuellt ett meddelande angående er beställningen.

Kontakta Helena Linell vid frågor om beställningen av scoutvaror.